Tillman

Tillman

maanantai 9. helmikuuta 2015

Keskusta Indian Pale Ale

”You know, Keskusta - beer is like making love in a canoe. It's fucking close to water.”

 Tämä uusi, eilen olutmaailmaan putkahtanut uusi " panimo" , Keskusta, on kiihdyttänyt viimeisten vuosien aikana hölmöilyn saralla menoaan samalla tavalla kuin keskenkäynyt kilju insinööriopiskelijan mahassa vuoristoratavaunuaan.

 Ensin kyseinen yhteiskunnallinen liike törmäili maakuntapolitiikassa niin paljon, että sai lopetettua sen AMK -koulutusohjelman, jossa olen elämäntyöni tehnyt. Huomenna pidän viimeisimmät luennot siinä laitoksessa. Sen koulutusohjelman viimeisille opiskelijoille. Huomenna, tiistaina, on aika jäähyväisluentojen. Takana on kaksikymmnetä vuotta upeaa aikaa siinä porukassa.

 Ajoitus on mahtava. Nyt kyseinen jengi vie minulta keskioluen pois rakkaasta supermarketistani. Olen otettu. Tämän kaltainen yhtensattuma ei voi johtua mistään muusta, kuin siitä, että olen kyseisen jengin erityishuomion kohteena.

 Olen koko päivän miettinyt kuumeisesti, mitä he vievät minulta seuraavaksi ? Olen varuillani. Olen ärsyyntynyt satakuntalainen ja hyvin ahtaalle ajettu.

 Uskon puolueen seuraavaksi hyökkäävän golf-harrastukseni kimppuun. Tekosyynä he ehkä käyttävät Ukrainan kriisiä ja sitä, että golf-kentät vievät tuhottomasti hyvää laidunmaata ja tuorerehun tekoon soveliasta nurmea. Todellinen syy on kuitenkin allekirjoittaneen kimppuun hyökkääminen. Siitä olen ihan varma.

 Ystävät ja lukijat ! Hellikää minua ! Pitäkää minusta kiinni ! Lohduttakaa minua ! Järjestäkää minulle 10 viikon kuluttua tukipalveluja ja hellyyttä. Varjelkaa ja valistakaa minua. Älkää päästäkö minua vihreiden telttojen luo!

7 kommenttia:

Sanna kirjoitti...

Ei ne sitä kaljaa laimenna, kunhan säikyttelevät.

/mek kirjoitti...

Olut on kuin Keskusta, molemmat kusettavat takuuvarmasti.

Golf-kentät muutetaan lehmien laitumiksi ja mailat aidanseipäiksi. Kunhan tarpeeksi lisätään rajoituksia niin saadaan Suomen talouskin nousuun.

Eipä siis mikään ihme, että ennusteiden mukaan joka neljäs suomalainen meinaa näitä äänestää.

Tillman kirjoitti...

/ mek ja Sanna

Pelottelevat ehkä. Mutta ovat kyllä hölmöjä ja lapsellisia.

Ja jos KOK on etsimällä etsinyt , ja löytänyt tämmöisen lillukanvarren , jolla vaaleihin sitten mennään, niin uskoni poliittiseen järjestelmään on kokonaan mennyt.

Minä olen seurannut nyt viim. 10 vuotta kauhulla nuorison syrjäytymistä, näköalattomuutta ja tulevaisuuden harmautta. Minua tosissaan asia kauhistuttaa.

Tässä maassa on 1000 x 1000 asiaa, joita pitää laittaa kuntoon ennen keskikaljaa. Tuon kaltainen keskustelu 10 viikkoa ennen vaaleja on kauhistuttavaa.

Viereisellä käytävällä opiskelee ylilihavia ( yli 100 kg) lähihoitaja opiskelijoita, jotka käyvät koulun tontin ulkopuolella välituntisin autolla tupakalla. Heidän juttunsa kuulostavat siltä, että he voisivat ensin lähihoitaa omat ongelmansa.

Sekin minua pelottaa, että he hoitavat minua.

Ja kaikki pelottaa. paitsi golf ja keskikalja.

Anonyymi kirjoitti...

Tällä uutisella saatiin vaan ihmisten huomio pois HSBC-pankkijutusta. Ja onnistuvat 100-prosenttisesti.

Alkoholi on huume. Sallittu sellainen.

Golfkentät ovat myrkkypaikkoja. Niistä virtaa hirveesti myrkkyjä ojien kautta vesistöihin.

//Eija

Tillman kirjoitti...

Hei Eija....

Tuohon golf-kenttien myrkkyjuttuun..

En ole koskaan kuullut, että sieltä leviäisi luontoon myrkkyjä. Vai oliko tuo kaksois pila ja kaksois hämäys käänteisesti.

Tuohon ei pysty edes satakuntalainen satiiri.

Anonyymi kirjoitti...

"En ole koskaan kuullut, että sieltä leviäisi luontoon myrkkyjä."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/gift-pa-halften-av-golfbanorna_2726307.svd

On vaikka kuinka paljon raportteja; sitä vaan googlaamaan. Myrkytetään ettei valkoapila kasvaisi, etteivät kastemadot tekisi kasojaa sille kovalle vihreällä, myyriä hätyytellään pois jne jne jne. Myrkyt huuhtoutuvat sateen mukana pohjavesiin ja ojiin.
Onhan niitä olemassa määräyksiä ja lupia pitää hakee (ainakin täällä Ruotsissa), eräät kentät kuuluttavat itseään jopa ekologisina. Monet kentät on rakennettu entisten kaatopaikkojen päälle; mitä siellä alla sitten on? Toivottavasti ei arsenikki- tai dioksiinipitoisia törkyjä; leviävät nimittäin pohjavesiin maan liikkuessa ja varmasti muutenkin.
//Eija

Tillman kirjoitti...

Eija... nyt tuli kyllä syntinen ja huono olo.

Pitääpä ottaa asia puheeksi klubilla ja ryhtyä kyseenalaistamaan tätä touhua. Ilmankos se on tuntunutkin niin kivalta ja mukavalta puuhalta...Hmm..

Kaikki epäterveellinen ja vahingiollinen aina on kivaa ja houkuttelevaa. Minä onneton luulin, että kaiki riemu johtuiki vain golfista.

Kiitos vinkistä. Ryhdyn asiaa pohtimaan