Tillman

Tillman

tiistai 27. toukokuuta 2014

Pitäisikö vaihtaa pääainetta ??

Helsingissä käydään käräjiä paria nuorta vastaan siitä syystä, että toista on kiusattu koulussa ja toinen vihaa humanisteja. Ja siitä he ovat sitten suivaantuneet niin, että ovat ryhtyneet suunnittelemaan joukkoteurastusta. Asia liippaa aika läheltä.
 
Tiedoitusvälineissä on esiintynyt varmaa tietoa myös siitä, että esim. Suomi - Ranska jalkapallo-ottelu viime syksynä olisi ollut heidän potentiaalinen iskukohteensa.
 
 
Minäkin siellä olin katsomassa ja hurraamassa poikani kanssa. Tykkäsin tunnelmasta kovasti. Tykkäsin, kun en tiennyt, että olen mahdollisesti tappolistalla.
 
No, olen minä muutenkin sekaantunut tähän asiaan ja olen mahdollinen uhri toisellakin tavalla.
 
Tämä humanisteja vihaava syytetty on nimittäin opiskellut Joensuussa sosiologiaa Itä - Suomen yliopistossa. Olemme olleet varmasti samoissa tenteissä ajatuksiamme kirjoittamassa. Vilpoinen olo menee selkäpiissäni. Joensuussa olen aina ollut tietoinen siitä, että joensuulainen liike-elämä johtaja Laakkosen johdolla on ollut sitä mieltä, että humanistien kouluttaminen on turhaa ja että yhteiskunnassa tarvitaan vain lääkäreitä, insinöörejä ja bisneksen tekijöitä. Humanistien koulutus voimavarojen haaskaamista.
 
 Mutta että myös samassa  suuressa tenttisalissa on ollut mukana  ihmislapsonen, joka vihaa sitä mitä opiskelee ?
 
Olen siis ollut vaarassa viime aikoina monta kertaa. Mutta olen myös sosiologian opiskelija Itä-Suomen yliopistosta ja usein minullakin on ollut elämässäni lepakoita kellotapulissa ja matot mytyssä yläkerran kamarissa oikein kunnolla. Olen vaarallisislla vesillä seilannut. Olen tulella leikkinyt. Elän vaarallista elämää. Nuorempana en koskaan ymmärtänyt, miten rajua ja säpäkkää voi olla seniorin elämä.
 
On ehkä taas ilmoittauduttava yleiseen tenttiin ja ryhdyttävä hankkimaan potkua elämään . Tai sitten vaihdettava sivuainetta johonkin turvallisempaan. Vaikka ydinfysikkaan.

Ei kommentteja: