Tillman

Tillman

sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

Perintöprinsessa

Minulla  oli kerran opiskelijana  missikilpailussa kolmanneksi perintöprinsessaksi valittu neitokainen. Asia on minua mietityttänyt kaikki nämä vuodet. Minä jään kohta eläkkeelle ja Miss Kolmas Perintöprinsessa  osallistunee kohta Miss Iso Äiti  kisoihin. Tai ainakin on kohta siinä iässä.

Ongelma on siinä, että edelleenkään en osaa ajatella häntä erityisen kauniina ja missimäisenä. MInä ajattelin häntä solakkana ja sanavalmiina neitokaisena, joka oli tunnollinen tenteissä ja innokas  harjoituksissa. Mutta minulle hän oli  aina " a girl from the next door".

Niinpä sai sätkyn, kun huomasin hänen  ulkomaanharjoittelunsa yhteydessä hankkiutuneen   bikini-asuun, nousseen  suksille ja poseeraavan The Daily Mirror aviisin kuvassa. Hän oli siis vetävä myös muiden mielestä. Minä taidan olla  maailmankaikkeuden  ainoa mies, joka piti häntä ihan tavallisena.

Oma  naiskauneusihanteeni on siis kummallisen subjektiivinen  ja outo. Asia kävi ilmi selvästi myöhemmin  Jyväskylässä erämessuilla. Miesporukassa kuolattiin Manlicher -Mauser - Benelli osastolla  aseteräksen loisteessa. Paikalle käveli  kiltin ja siistin näköinen nuori nainen, joka tuli minun eteeni ja kysyi, haluttaisiko minua  lähteä hänen kanssaan Etelä -Afrikkaan puhveleita ampumaan.

Sanoin hänelle, että semmoinen on kallista ja vaivanloista ja että siihen  täytyy ottaa sata rokotusta. Ja että minä rokotuksissa mielellään pyörryn. Sanoin, että voisin kyllä lähteä, jos nainen tulee kädestä pitämään rokotuksiin ja maksaa minun  matkani.

Kaverit olivat vaikeina ja pyörittivät silmämuniaan. Kun  nainen  oli mennyt,  minulle  kerrottiin, että olin sujuvasti flirttaillut Miss Suomen, Satu Tuomiston kanssa, ja että  olin ollut jopa suhteellisen luonteva. Pitivät minua kuitenkin ääliönä ja moukkana, kun  en uskonut, että  tuommoinen tavallisen näköinen  ihminen voisi olla Miss Suomi.

Minä siis kuljen missien ohi ja  ihastelen tavallisia  kasvoja.

Lopuksi, sunnuntain kunniaksi  piti googlata perintöprinsessan  valokuvaa netistä. Nyt  hän  on noin 43  vuotta   ja minä 60 . Ja nyt hän näyttää kuvassa kauniilta, sensuellilta ja hyvin tehokkaalta.

Minä siis muutun. Naiset pysyvät samanlaisina.

Ei kommentteja: