Tillman

Tillman

maanantai 20. tammikuuta 2014

Aamun lehti

Tamperelainen  Alma-Media - sekahedelmäsoppa, Aamulehti nimeltään, on näköjään laittanut uutisensa  maksulliseksi.  Niiden taso on kuitenkin viime aikoina laskenut  niin alas, että samaan lopputulokseen  pääsee lukemalla iltapäivälehtien juttuja. Minulle ei siis asiassa synny tappioita. Kun en niitä iltapäivälehtiäkään juuri lue. Muuta kuin lööpit.
YLE:n  nettisivujen kautta on mukava  tutustua maailman menoon. Ne uutiset minä maksan yleveron muodossa, joten  minua ei voi syyttä  post-modernin  libertalistisen  maailman romutuspyrkimyksistä ja  kommunismin kaipuusta. Maksan sen minkä käytänkin.
Minulla on  äärioikeistolainen  ystävä, joka ei suostu  lukemaan YLE-uutisia ollenkaan. Hänestä ne ovat  vasemmistolaista  paskaa, joka sumuttaa   ihmisen mieltä ja johtaa tätä harhaan. Hän lukee   kaikki päivän uutisensa MTV- kanavan tarjonnasta. Se on hänestä oikeaa ja totuutta rakastavaa tiedonvälitystä. Sellaista, johon ei ole  demokraattiset basillit päässeet tautia  tartuttamaan.
Näitä MTV- miehiä on  lähipiirissäni  itseasiassa kolme.
He ovat onneksi kuitenkin  vahvan kotimaafiksaation vallassa. Pahempi vaihtoehto olisi se, jos he kielitaitoisina  rakentaisivat maailmankuvaansa esim. brittiläisen  tabloid-lehdistön  avulla.
Toisaalta, minun ystäväpiirissäni  on myös kavereita, jotka joka päivä, läpi vuoden,  ostavat  molemmat kotimaiset iltapäivälehdet. Se on minusta hyvän paperirahan haaskaamista ja itsesaastutuksen  pahin muoto

Ei kommentteja: